Coffee zeRo Magasinet

Slik får du mer energi til daglige gjøremål

Vi kan alle kjenne oss igjen i følelsen å ønske å rekke alt, men at energinivået ikke alltid strekker til. Heldigvis er det grep man kan ta for å få mer energi til dagligdagse gjøremål.

Hverdagen er stappet av gjøremål og oppgaver man bør eller må få gjort, men som man rett og slett ikke har energi nok til å gjennomføre. Heldigvis finnes det noen enkle grep som kan hjelpe deg med å få økt energi og bli mer effektiv.

  1. Børst støv av joggeskoene

Dette er ikke et tips som gir umiddelbar effekt, men som hjelper deg på lang sikt. Trening gjør at du kommer i bedre form, og at du derfor har større kapasitet og mer energi generelt i hverdagen. Dette betyr ikke at du må løpe til treningssenteret og løfte vekter. Bruk kroppen, og prøv å gjøre det på en jevnlig basis.

Hva med å starte med å gå tur et par ganger i uken? Gjøre rengjøringen til en treningsøkt ved å øke intensiteten? Alt teller, så lenge det får blodet til å pumpe.

Et pluss her er at lett trening kan gi deg ekstra energi – med en gang etterpå. Frisk luft og bevegelse gjør underverker på både kropp og sjel.

Les også: Derfor er kaffe bedre enn energidrikk

  1. Smil til verden, og den smiler til deg

Du kommer langt med en positiv innstilling. Og om du ikke føler for å smile – smil likevel. Det er bevist at det å smile gjør deg gladere, og om du er glad har du mer energi. Omring deg med mennesker som gir deg energi istedenfor å ta den fra deg, og prøv å fyll dagen med aktiviteter som får deg til å le.

(Teksten fortsetter etter bildet)

Mer energi

  1. Ikke glem å drikke vann!

Det å være dehydrert tapper deg for overraskende mye energi. Drikk derfor rikelig med vann gjennom dagen, og ta deg gjerne noe deilig frukt og grønt med høyt vanninnhold.

Vi trenger mer vann enn du skulle tro, og om du har drukket for lite vil du kunne føle deg utmattet og tom for energi. Uten vann må kroppen din jobbe unødvendig hardt for at hjulene skal gå rundt, og dermed går det ut over hvordan du føler deg.

Les også: Bli kvitt søtsuget på 1-2-3

  1. Ta deg en kopp kaffe med god samvittighet

Hvis du trenger mer energi her og nå, ta deg en kopp kaffe og la koffeinet gjøre jobben. Unngå energidrikker, da disse er sukkerbomber uten like.

Kaffe gjør bra for kroppen i riktige mengder, og kan til og med gjøre at du lever lenger.

Dersom du bytter ut en av dine daglige kopper med en kopp Coffee Zero, vil du kunne få samme energi – og få blodsukkeret under kontroll i samme slengen.

Les også: Nå er det bevist – Kaffe forlenger livet!

  1. La søvn være en prioritet

I en hektisk hverdag kan det fort bli søvnen som blir nedprioritert. Ikke la dette være tilfelle, for om du ikke sover vil du angre når dagen begynner å gå mot kveld. Du bør sove mellom syv og ni timer per natt for å få mest ut av morgendagen. Også for mye søvn kan tappe deg for energi.

Hvis du er helt tappet for energi når du kommer hjem fra jobb eller skole kan det være en idé å ta en liten powernap. Passer på at heller ikke den er for lang! Blir den for lang vil det ha motsatt effekt. Mellom 10-20 minutter er en god lengde.

(Teksten fortsetter etter bildet)

Søvn gir energi

  1. Legg en slagplan for dagen

Det er alltid enklere å strekke seg litt lenger om man har mål for dagen. Da kan du puste ut og ta deg en velfortjent hvil når du har krysset ut alt på lista som skulle gjøres i løpet av dagen.

Her gjelder samme regler som ved listelaging generelt – vær realistisk! Ikke prøv å gape over mer enn du har mulighet til, da vil det ende opp som en energityv istedenfor en motivasjonsfaktor.

Prøv å holde aktivitetsnivået jevnt gjennom hele dagen. Ikke stress deg gjennom formiddagen, for så å kollapse på ettermiddagen. Fordel oppgavene ut over dagen, da har du også tid til å ta deg en pust i bakken mellom slagene.

  1. Kostholdet teller!

Det er kanskje et evig mas om riktig kosthold, men det er ikke uten grunn at dette er et viktig tips for å få det bedre. Hvis du spiser smart og jevnt gjennom hele dagen, vil dette virkelig gi deg en oppkvikker. Ikke dytt innpå med noe raskt og enkelt, og prøv å få i deg nok av frukt og grønt.

Et variert kosthold er nøkkelen til suksess og et balansert blodsukker.

Grovbrød, magert kjøtt, egg, fisk, grønnsaker, frukt og bær! Det er så mye godt der ute, og hvis du setter av litt tid til å planlegge dette hver dag, vil det spare deg i lengden.

Les også: Få en god start på dagen med disse frokosttipsene

  1. Ta deg tid til å puste

Ta det med ro! Du kan ikke løpe rundt som en superhelt som skal redde verden hvert eneste minutt av hver eneste dag. Sett av tid til å koble ut og puste med magen i løpet av dagen – overanstrengelse fører ingenting godt med seg.

coffee zeRoBestill til Kampanje­pris

Markedets eneste kaffe med dokumentert effekt på forbrenning av karbohydrater og fett. Vi gir deg 50 % rabatt på din første pakke!

Tast inn ditt telefonnummer og trykk "Hent adresse", eller fyll ut skjemaet manuelt.

  • Din rabattkode er godkjent! Gratulerer, du får første pakke med Coffee Zero til kun kr 89.

Ja takk! Jeg vil bestille Coffe Zero kun 169 kr for 1 måneds forbruk. Selges som abonnement uten bindingstid. Etter velkomsttilbudet vil jeg motta 1 måneds forbruk hver måned frem til oppsigelse for kun 338 kr i måneden. Velkomsttilbudet gjelder kun første pakke ved nytegning av abonnement. Alle forsendelser har GRATIS frakt. For å si opp abonnementet må du kontakte kundeservice innen 14 dager etter fakturadato, ved for sen oppsigelse forplikter du å motta neste planlagte levering. Vi er tilgjengelige for deg!
* Tilbudet gjelder kun første pakke per nytegning av abonnement

PAKKEN SENDES DIREKTE TIL POSTKASSEN. ALLTID GRATIS FRAKT!

postenbring-logo